Дудко Олена Сергіївна, студентка V курсу Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка «Поняття та категорії науки соціальні комунікації: складності дефініцій»
Постановою Кабінету Міністрів України «Про доповнення переліку галузей науки, за якими може присуджуватися науковий ступінь» (від 13.XII.2006 р. №1718), який існує з 1997 року, було доповнено такими абзацами: «культурологія», «соціальні комунікації».
Післяутвердженняпереліку нових спеціальностей, їх формул та паспортів зараз перед науковцями, які надалі досліджуватимуть соціальні комунікації, стоять нагальні питання створювати відповідну інфраструктуру нової наукової газулі, а також визначати, що відноситься до категорій та понять цієї науки.
На жаль, у вітчизняній науці й досі немає як самого визначення, що таке «соціальні комунікації», так і чіткого розуміння щодо їх складових. Наприклад, науковці зараз шукають відповідну дефініцію «соціальній інформатиці» і намагаються визначити, чим вона відрізнятиметься від «інформатики» як сфери математичних наук.
Через це також поки що неможливо визначити, що саме можна віднести до «прикладних соціально-комунікаційних технологій» [шифр спеціальності 27.00.06] як галузі науки «соціальні комунікації».
Серед науковців є різні думки з приводу таких понять науки «соціальні комунікації», як «комунікація» та «спілкування». Чи відносяться до «комунікації» такі інформаційні взаємодії, як, приміром, пропаганда та навіювання? Через те, що й досі науковцями не вироблені чіткі визначення «соціальним комунікаціям», «комунікації» та «спілкуванню», відповідь на це питання знайти дуже складно.
Найближчим часом дослідники зі сфери соціальних комунікацій також мають зусередитись над розробкою класифікації видів, типів та форм «соціальних комунікацій», «комунікації», «спілкування». Це дозволить розпочати більш грунтовні дослідження зі сфери соціальних комунікацій як науки.